April 25, 2013

Obicaji, navike i ponasanje prosecnog metro-sapiensa

Posle maltene godinu dana i dalje ne mogu da se naviknem na sve aktivnosti kojima se ljudi bave u metrou.

Idemo redom:

1. Definitivno najomiljenija zabava u metrou (a i autobusu i tramvaju) je spavanje. Vodeca pozicija bez ozbiljne konkurencije. Mislim da me u vezi spavanja u gradskom prevozu najvise odusevljava to sto ljudi ne promasuju stanicu na kojoj treba da izadju. Udju, sednu (ili stanu), istog momenta zaspe i bude se kao na dugme na odgovarajucoj stanici. Fenomenalno. Naravno, ne vredi se upustati u opis spavackih poza, to je vec tema za sebe, mozda jednom napravimo serijal fotografija na tu temu.

2. Citanje (mada mrtva trka sa slusanjem muzike ali ajde da, kao pristrasni posmatrac, ipak prednost dam pisanoj reci). Citaju se: novine (uglavnom one besplatne), knjige (redovne papirne), tableti, mobilni telefoni, nookovi, kindlovi, koboi, notebookovi (namerno ovo na engleskom u mnozini, mnogo mi se svidja ta lepeza raznih proizvoda a bolje se docara u ovom srpsko-engleskom obliku) i svi ostali uredjaji na koje se da nakalemiti neki elektronski oblik knjige. Divno je to sto ljudi toliko citaju. Jedan od posebno zivopisnih primera je bakica koja je citala neki hriscanski pamflet (nisam sigurna iz koje sekcije, katolicke, protestantske ili neke druge), i usput dodavala komentare tipa "Jesus is my savior", "I love you Jesus" i sl. Bas se unela :)

3. Slusanje muzike. Desava mi se da se okrenem oko sebe i da bar 90% ljudi okolo ima slusalice na/u usima. Od onih malih, tzv. bubica, do slusalica velicine onih iz spotova iz '80-tih. U svim bojama i materijalima naravno. Bojim se da ce kompletna ljudska populacija tamo negde 2040-te biti od nagluva do potpuno gluva...

4. Obavljanje aktivnosti iz domena licne higijene. Naime, ovde je izgleda potpuno normalno podeliti sa svim saputnicima svoje intimne navike tipa brijanje (nose ljudi masinice u tasnama i dok cekaju metro usput lepo sve obave), cupkanje obrva, cesljanje i sminkanje necu ni da spominjem - to je izgleda pod obavezno (mada me sve vreme zanima kako to izvode obzirom da se voz ipak drmusa), stavljanje dezodoransa, ciscenje zuba koncem, i jos sijaset slicnih aktivnosti.

5. Jedenje. Pri tom ne mislim na grickanje cipsa ili dovrsavanje sendvica, ne, mislim na jedenje iz plasticnih posuda sa metalnim escajgom koji se nakon jela ubaci tako musav direktno u ranac. Uzgred, higijenske navike ovdasnjih ljudi su od jezive do katastrofalne. Napravicu osvrt na to drugom prilikom...

6. Strikanje, vez, i ostale rucne radinosti. Odlican nacin za ubiti vreme.

7. Igranje igrica, gledanje filmova i ostalo sto nam je donela era raznih multimedijalnih uredjaja.

Uzgred, kad se uzme u obzir i sirok spektar raznih nacionalnosti i boja ljudi u metrou, a posebno najrazlicitiji stilovi u odevanju, jasno je da je cela slika vise nego zivopisna :)

8 comments:

  1. Svaka cast na blogu, pomaze nama nadam se, buducim stanovnicima Kanade:) Ja sad jurim papire, po najnovijem FSW programu, mala kvota po zanimanju ali moram bar da pokusam:) Nema nesto ljudi na forumu jer su stvarno kriterijumi i promenjeni i poostreni. Pa eto da pitam i proveri ovako. Da li ste slali i za muza papire za obrazovanje i pisma preporuke jer u najnovijoj listi se spominje samo glavni aplikant a ne mogu da pronadjem stare obrasce da bih mogla da uporedim a primetila sam da su svi slali za oboje. Hvala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, videla sam da su kriterijumi jaaako poostreni...
      Ja sam slala apsolutno sve, i ono sto su trazili i ono sto nisu. Godinu pre nase aplikacije su trazili i radnu dokumentaciju i za supruznike pa sam ja preventivno poslala iako nije bilo navedeno u formularima koje sam ja koristila. Bilo je slucajeva da su sve i svasta trazili naknadno a posto to sve produzava proces za nekoliko meseci po dopuni, moja logika je bila bolje da posaljem vise papira nego da duze cekam.
      Jeste da je sa finansijske strane nepovoljnije (overe, prevodi i sl.) a i treba se maltretirati po bivsim firmama ali u nasem slucaju se bar isplatilo obzirom da smo dobili vizu u rekordno kratkom roku. Od momenta kad smo poslali papire do trenutka kad smo otisli po vize nije proslo ni punih 6 meseci.
      Eto, zelim vam puuuno srece u procesu i da sve prodje sto brze i bezbolnije :)

      Delete
    2. Hvala puno na odgovoru! Nadam se da ce i sada procesi biti brzi i uspesni!

      Delete
  2. I jos dva pitanja:)
    sta znaci total annual salary? Ako sam radila u firmi 5 godina da li je to ukupna plata za poslednju godinu? I ako moj muz radi 9 godina kontinualno ali poslednje dve prima platu svaki drugi, treci mesec kako to objasniti Kanadjanima:)a prikazati annual salary?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, i mi smo se susreli sa istim problemom. Na kraju su uglavnom pisali godisnju zaradu za poslednju godinu a ako je plata neredovna nek napisu realno koliko su mu ispatili na mesecnom nivou pa puta 12. Realno to niko nece proveravati, bitno je samo da ako se to ipak dogodi da taj neko ko je potpisao potvrdu o zaposlenju i usmeno potvrdi to sto pise. Mada koliko ja znam, jako se retko desavalo da zovu firme. Svesni su oni i te kako stanja kod nas :)

      Delete
  3. Hvala najlepse na odgovorima!

    ReplyDelete
  4. Srecna vam godisnjica u Kanadi. Mi smo tu (u Torontu) tek tri meseca.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala :))) I dobro nam dosli, tu smo ako vam treba neka informacija posto smo se mi vec manje-vise izborili sa tim pocetnim mukama :)

      Delete