April 10, 2013

Stvari koje mi nedostaju...

Na stranu ono sto je prvo pa deset praznih mesta (mama i tata naravno), moram priznati da mi sad vec jako fale neke stvari "od kuce". Da se ne lazemo, nista od toga nije nesto bez cega se ne moze ali opet bih se vrlo rado teleportovala nazad u nekim trenucima...

Elem, nedostaje mi:


1. STRASNO mi nedostaju nasi slatkisi (i slanisi naravno). Iz nekog potpuno nejasnog razloga, ovdasnja konditorska industrija nije odmakla dalje od 10 vrsta cokolada i bezbroj varijacija na temu keksa. Onih suvih, okruglih tipa Bambijevih Wellness integralnih keksa. Srce me boli kad pomislim na jaffa keks, munchmallow, smoki, coko bananice, medeno srce, plazma keks, eurokrem, i sve ostalo na cega sad ne smem da mislim da se ne bih raspatila previse :)

2. Ne bih da budem dosadna ali opet: slatkisi...

3. Produzena kafa sa hladnim mlekom uz cigaretu u basti nekog kafica u centru, tipa Gusan ili sl. Ili na nekom od splavova na Ribarcu. Ili na Strandu. Ovde ima zilion vrsta kafa u svakom od onih kafe lanaca ali nije to to... Na obali jezera ima svega par kafica koji su naravno uvek krcati, ostali kafici su ustvari pabovi, baste su retkost i uglavnom se svode na terasu na krovu sto je ok ali nema ni u tragovima one domace atmosfere kao kad sedis u dvoristu Izbe ili Oblomova na raspar stolicama i podmeces papiric ispod noge od stola da se ne klima :)

4. To da mogu da setam i naprasno odlucim da svratim da kupim nesto od zrnevlja tipa bademi i sl. Ovde nema onih divnih malih radnjica sa zdravom hranom na svakom cosku kao u NS. Naravno da ima svega toga (i mnogo, mnoooogo vise) da se kupi, ali ne na svakom cosku i onda gubi draz...

5. To sto mozemo da se oprostimo od gledanja koncerata iz prvih redova. Primera radi, koncert Rolling Stones-a - karte za ono sto se u BG zvalo "fun pit" i kostalo je cca. 50 eur, ovde se zove "tongue pit" i kosta $1500 (ne, nemam jednu nulu viska). Moram priznati da nisam bila svesna da je to kod nas toliko jeftinije. Naravno da treba uzeti u obzir razliku u platama ali plate ovde nisu bas 23 puta vece.

6.To sto mi, gde kod da krenem, treba sto godina da stignem i pomalo mi ubije uzitak u onome zbog cega sam krenula. Tipa, krenusmo da skacemo na dzinovskoj trampolini prosli vikend (velika sala gde su i pod i zid ustvari splet puno trampolina od jedno 2x3m). Trebalo nam je celih sat vremena do tamo a nazad jos i vise posto je bio vikend a vikendom naravno busevi idu redje. I onda kad pomislim da sam potrosila maltene celo popodne radi sat vremena zabave, malko izgubim volju za takvim projektima. Naravno, to su muke vezane za nas djake-pesake mada ne bi bilo puno lakse ni sa kolima (to najbolje znaju oni koji imaju prilike da se cesto kolima muvaju po Beogradu, slicno je iskustvo). Da rezimiram, nedostaje mi komfor zivota u malom gradu - skoro svuda stignes za 15 minuta...

7. To sto izbor kozmetike evropskog porekla nije tako sirok a posebno to sto farbe za kosu imaju drugacije oznake i sto nijedna radnja nema palete boja pa se jos uvek mucim da nadjem odgovarajucu boju. Grrrr...

8. To sto vise ne znam ni koji broj cipela nosim ni koju velicinu odece. Mrzim S, M i L oznake!

9. To sto nema vise putovanja kolima. Sve je suvise daleko, mislim moze se obici par gradova koji su relativno blizu (srecom New York spada u tu kategoriju sto moram priznati da mi se jako svidja), ali na more vise necemo ici kolima, sto ce reci nista nosenje suncobrana, duseka, pumpe za duseke, rucnog frizidera, reketica, i ostalih rekvizita za plazu :) O Carnex gotovim jelima i minut pireu da ne pricam :)
Sad nas ceka merenje kofera da ne predjemo dozvoljenu kilazu za avion (a kako onda ja da ponesem sve ono sto NECU obuci i obuti na moru?!).

10. Sigurno ima jos toga ali trenutno mi se samo ovih nekoliko stvari vrzma po glavi (naime krece lepo vreme pa mi se sedi u nekoj basti do koje zelim da stignem za 10 minuta, planiramo letovanje, a nostalgija za slatkisima je na repertoaru svaki dan)


PS. U vezi price o slatkisima, bilo bi simpaticno napraviti mapicu radnji gde se gore navedeni mogu naci, pa prilazem link za mapu koju sam zapocela i na kojoj su svi dobrodosli da dodaju lokacije takvih radnji.

Mapa slatkisa :)

11 comments:

  1. I meni su onomad nedostajale čokoladne bananice, pa onda Carnex paštete (koje sad recimo uopšte ne jedem), domaći med, sarma (sa velikim "S"). Btw. Baš mi se svideo opis "Oblomova" sa papirićem ispod stola :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. E vidis, nadjosmo sasvim pristojnu zamenu za Carnex pastetu, mada sam je i pre retko kad konzumirala, a sarma se lako da napraviti, srecom imamo C-market u gradu koji prodaje i kiseli kupus (za naravno simbolicnu cenu). A kad bi samo neko napravio uvoz slatkisa iz ex-Yu, mislim da bi se obogatio, ovi ovde nemaju pojma :)

      Delete
  2. Moj prijatelj koji radi na kruzeru kupuje naše slatkiše i slaniše u luci gde se ukrcavaju u Teksasu. Hoću da kažem ako ima tamo mora biti i kod vas (negde), ali spada u egzotiku pa moraš da nađeš. A što se tiče odmora brzo ćeš se navići na avion i na to da ćeš iznajmiti rent a car, i još mi kaži da Bahami, Bermuda i sl. nisu ništa naspram Buljarica, Zelenike i Pefkohorija. Enjoy

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko je rekao da su Bahami losi? :p Samo ove godine su nam malo van cenovnog ranga tako da cemo u Dominikansku R. za pocetak :)

      Delete
  3. Pronadji male turske ili grcke prodavnice - oni uvoze robu iz Evrope, narocito sa prostora bivse YU. To znaci Eurokrem, Cipiripi, C-kafa, ratluk, Medeno srce, Jaffa ... i ponesto sto mozes i da narucis, kao specijal.
    Za prvu stanicu pitaj nekog ko je iz bivse YU a ima oko 40-tak godina, verovatno znaju gde su te radnjice.

    ReplyDelete
  4. Moram samo da pojasnim pricu oko slatkisa, naravno da mogu da se nadju, samo sto to onda ukljucuje probleme iz gore navedene tacke 6 :) No, sreca pa nije nemoguce resiti se nostalgije za takvim stvarima :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. taman! jos ako to slatko pojedes pre povratka kuci resila si i problem kilaze :o)
      problem po problem ...

      Delete
    2. Možete kolima na more, pogledaj Virginia Beach i Daytona Beach :)

      Delete
    3. Draga,

      I za te boljke ima leka. :) Posto si vec u Sev. Americi iskoristi sve prednosti ovdasnjeg trzista. Poruci sve sto ti nedostaje on-line.

      Evo preporuke za jednu od najboljih on-line radnji sa hranom sa nasih prostora:

      http://parthenonfoods.com/

      Dakle, kliknes par puta misem i za nekoliko dana eto Jaffa keksa, cok, bananica i ostalih djakonija ispred vrata. ;)

      Pozdrav iz Vankuvera.
      Vrachar

      Delete
    4. Hej Vrachar :) Hvala na linku, jeste li ga probali, zivo me zanima u kakvom stanju stignu cokoladne stvari? Puno pozdrava iz Toronta :)

      Delete
    5. Nismo, jer blizu naseg stana se nalaze dve radnje koje prodaju robu sa exYU prostora, ali jesu nasi prijatelji i zadovoljni su. :D

      Pozdrav,
      Vrachar

      Delete